torsdag 22. april 2010

Studentlivet med data i hende

Hei!:)

Eg heiter Signe. Født på vestlandet kor eg fekk bryna meg blant 3 brødre i ein god del år. Så stakk eg til Gjøvik ein svipp før eg kom tilbake igjen til byen over alle byar. Bergen. Og her har eg budd siste 8 åra under ulike adresser.;) Vore innom litt ymse studieliv, og har foreløpig enda opp med å jobba som sjukepleiar. Har massevis av interesser, er rimeleg spontan av meg. Nyskjerrig på kva dagen vil bringa i det eg lempar beina på soveromsgolvet på morgonkvisten (morgonkvisten=relativt).;) Slengte inn ein søknad i 2009 og vart 50% student på høgskulen på Stord på si. PPU. Det er dette studiet som er grunnen til at eg no sit her og opprettar ein blogg. Ikkje verst bare det.

Tema eg har fått beskjed om å skriva om i dag er: IKT i skulekvardagen. Oppgåva: utfordringar eg opplever og måtar dei vert takla på.

Utfordringar: Som lærar er det bare å sjå i kvitauga at dei aller fleste elevane ikkje har nok sjølvdisiplin til å la vera å snika seg innpå facebook, diverse chatte-sider og sjekka kinobillettar i timen, evt. skriva i bloggen sin.;) Dei ligg halvt på halv åtta på stolen, ser halvsløvt inn i dataskjermen, og skvett til i det du nemner namnet deira i høve til at dei skal svara på eit spørsmål. Einaste som kan riva dei laus frå skjermen og den skriftlege dokumentasjonen dei held på med: om dei skal sitja saman på bussen etter timen er ferdig og om sminken til Josefine eigentleg var noko suksess i dag.... er å skru på den siste nye DVD-filmen på lerretet i front. ELLER nemna namnet deira høgt, og stirra intenst på dei... kanskje dei andre lettar på hovudet og stirrar saman med meg på eleven. Evt. kan eg som lærar byrja å dansa på kateteret. Det er ei utfordring med ei datamaskin til kvar elev tilgjengeleg i timen. Er det ikkje?

Eg fant ut at eg fekk testa ut ulike metodar. Bli ein lærar som lærer og brukar litt list og kunnskap. Det er MEG eller datamaskina som vinn... eller kanskje vi til og med kan vera på nett! Testa ein time ut å lesa intenst på wikipedia om diverse fagleg stoff. Serverte ein konsis kommentar om at elevane ikkje fekk åpna lap'topen før eg sa det. Bad dei jamnleg om å reisa seg og ta fugledansen igjennom timen. Distraheringsmanøvre i fleng. Og litt undervisning innimellom. Men så. Folkens. Åpna opp lokket på lap'toppen. Nu! Omgåande. Søk opp det og det på wikipedia, dåke har 3 minutt til å lesa igjennom. ...(venta i eit minutt.) -Funne ut kva ditt og datt?-... neeei, nokre jo! -To minutt igjen.... (venta i eit minutt). -Funne ut neste greia om detta tema?? neeei, ååå jooo! Tre minutt gått. OK! Fortell meg folkens. Kva heiter det? Kor mykje det? Korleis... (div. spm. om tema der). Skryt i etterkant til elevane. Jammen santen! Forsøket funka. Iallefall i den klassa. Skal dela ut oppgåver til elevane med same prinsipp som denne testen. Nett som at eg i dag fekk utdelt oppskrift på å oppretta blogg her i dag... Det er gunstig at lærarane er i forkant når det gjeld databruk. Som lærar må eg læra elevane å bruka data i mindre grad i timen, ser det ut for. Paradoksalt? Det beste er at elevane sjølv fortel korleis dei best lærer fagstoff og ikkje, slik at dei er med på å laga spelereglane ift. stirring på ein skjerm. Det er nok haldninga det kjem an på. "God gammaldags folkaskikk". Respekt for læraren og medelevar sin tidsbruk og sitt nærvær. Om ikkje anna, så høyres det iallefall fint ut dei orda der...

1 kommentar:

  1. Neimen hallo vennen;)
    Velkommen til denne delen av cyberspace!!:) Takk for herlig kommentar:)
    Syns det var veldig godt å se deg igjen..

    SMASK!

    SvarSlett